about this blog

this is merely to denote myself about my body.

mainly on the record of some morphological, anatomial, and medical aspects.
[since 2010.05.24]
主要是記述在我學我的身體時得到的一些拉七拉雜的資料,不過我想可能不是對我自己有用而已,所以有一些我會多多少少地改成中文化。all the news may be the important informations so i would translate to short notes here. [2010.05.29]

Tuesday, October 4, 2011

How Smart Is Your Right Foot?

[2011.10.05] 一封網路郵件,「How Smart Is Your Right Foot?」,是一則廣為流傳的訊息,但這是真的,細節參見:「How Smart Is Your Right Foot?」《Museum of Hoaxes》(2005)。

大致為:右腳順時針轉,畫圓,再用右手寫6,即逆時針轉,這時右腳會不由自主地跟著右手。

仍有人回應說他可以outsmart 他的右腳;

有一則回應說,他可以右手/腳逆行,但他是個左撇子,左手/腳則不行了~~

It's a bit like the old "pat your head while rubbing the stomach" trick.

[結論]:人們對於左右的理解與實際行為是完全依印象,並不細思其理由與手腳的功用。那麼更遑論是否左右腦有關。看完這則,我還是不瞭解大腦(或是其他部位)對於肢體的控制。

《》『』「」【】

No comments:

Post a Comment